TAVSIYE SERİLER / MELEZ SÖZLEŞMELERİ SERISI - JENNIFER L.ARMENTROUT

12:00 orta boy popcorn 4 Comments

Selam herkese! Herkesin günü çok güzel geçiyordur umarım. Yeni sayılabilecek bir süre önce başlattığım yazı dizisine devam ediyorum bugün. Böylece okuyup yorumlamadığım serilerin de yorumları gelmiş olacak. Özellikle seri kitapları alırken daha da dikkatli davranıyorum ve çoğunda ilk kitabı seversem devamını alıyorum. Bu yüzden, genelde hepsini beğeniyorum. Bu yüzden aslında bu dizi, elimde olan seri kitaplar dizisi de oluyor diyebilirim. Neyse, daha seriye geçmeden bu kadar yorum yaparsam bu yazı zor biter. Buyrunuz benim çok sevdiğim bir seri olan "Melez Sözleşmeleri" hakkındaki düşüncelerim:
Seri, Yunan Mitolojisi'ni temel alıyor. Onun üzerinden ilerleyen bir fantastik-gençlik serisi diyebilirim. Percy Jackson'un daha büyük kişilerin olduğu versiyonu gibi biraz. Ama tabi farklılıklar da var. Kesinlikle onun kopyası gibi değil. Alex adında bir kızımız var. Esas karakter kendisi. Normal denilebilecek bir yaşamı vardır ilk başta. Bir gün başına gelen bir olay ve annesinin ölümü sonucu, kendini hiç tanımadığı insanların yanında bulur. Sonrasında gittiği Melez okulunda diğer öğrencilerle birlikte okur ve gerçek kimliği, yetenekleri ve başına geleceklerden habersiz hayatını sürdürür. Aiden adlı öğretmenine de hafiften ilgi duymaktadır ki kiiiiim duymasııın, Aiden'a sonra gireceğim. :) Bu okulda aslında mitolojiden bildiğimiz birçok Tanrı da görevli olarak bulunmaktadır ancak bunu bilen çok az kişi vardır. Yani bu seride Tanrılar, melezler hepsi var ve hepsi birbirine oldukça yakın. Bu açıdan da benim sevgimi kazandı. Artemis'in, Apollyon'un düşüncelerini duymak ve diğerleriyle birlikte sahnelerini okumak çok keyifli bence. Daha sonra Seth adlı bambaşka bir karakter daha hayatına giriyor ve hayatı tamamen değişiyor. Bu seride spoiler vermeden daha fazla bilgi nasıl verebilirim bilmiyorum. O yüzden fazla bir şey söyleyemiyorum. Alex'in öğrendikleri ile birlikte değişen hayatı, başına gelenler ve oldukça önemli kararlar ile karşı karşıya kalması şeklinde ilerleyen bir kurgu var. Yunan Mitolojisi'nden aşina olduğumuz birçok şey bu seride de var. Benim gibi Yunan mitini sevenler için bir hazine diyebilirim yani bu seri! Birçok kavram, birçok özellik seriye ilmek ilmek eklenmiş.

5 kitaptan oluşuyor serimiz. Melez ilk kitap. Daha sonra; Safkan, Tanrı, Apollyon ve Avcı olarak ilerliyor. Bir de bir kitabın başında, küçük bir ara bölüm var. Novella şeklinde çıkan bir kitap, bu seriye bu şekilde eklenmiş bizde. Yazar şimdi Seth'i anlatan "The Return" adlı ayrı bir kitap da çıkardı. Ülkemizde de yakında yayınlanır diye umuyorum ama esas seri 5 kitaptan ibaret. Bu arada; umarım Dex yayınları şu düşen kağıt kalitesini toparlar ve çıkaracağı zaman iyi bir kitap çıkarır bizlere. Kapakları muhteşem ama serinin, bu konuda haklarını yemek olmaz. Çok beğeniyorum renkleri ve tasarımı. Seri ilerledikçe kitaplar kalınlaşıyor, ilk kitaplarda tadı damağımda kalmıştı malesef hep. Çevirmen bence gayet başarılı bir iş çıkarmış. Mitolojiden gelen terimleri en güzel şekilde yerleştirmiş kitaba ve okurken bir anlamama durumu olmuyor. Kitap çok ama çok akıcı, su gibi okunuyor. Aksiyon gerçekten çok fazla. Benim bu seriyi bu kadar sevmemdeki diğer bir neden de bu. Gerçekten fantastik kitap teriminin hakkını veriyor. İlk kitap biraz durgun diyebilirim giriş olduğu için ama onun dışında, sürekli bir olay ve sürekli bir heyecan var. Merak duygusu her daim canlı, sizi şoka sokacak şeyler de oluyor. Gerçekten başlarsanız o heyecan ve akıcılık ile 1 haftada seriyi bitirmeniz mümkün!

Yazar gerçekten çok iyi bir iş çıkarmış. Mitolojik bir şey yazmak bence zordur. Ama iyi araştırma yaptığı belli, gayet iyi yerleştirmiş seriye mitolojik karakterleri. Ayrıca, her şeyden bir tutam bulabilirsiniz kitaplarda. Aşk, aksiyon, heyecan, kavga, Tanrı didişmeleri.. Çok renkli bir seri yani. Sadece biraz aşk üçgenimsi bir şey yapmış seride. O olay beni çok sıktı. Çünkü, en sevmediğim şeydir kitaplarda aşk üçgenleri. Burada tam olarak o şekilde değil ama benzer bir durum söz konusu. Neyse ki, yazar durması gereken yeri bilmiş ve bu durumu büyütmeden doğru bir şekilde bağlamış. O yüzden çok üzerinde durmadım. Bunun dışında bir sorun yoktu bence. Zaten yazarın normal kitaplarını okumadım ama okuduğum yorumlara bakacak olursam, fantastik kitapları diğerlerine göre çok daha sevilmiş ve okunuyor. Oldukça da aktif bir yazar, sık sık yeni bir kitap çıkarıyor.

Ben Lux serisini de çok seviyorum ama açıkçası bu seriyi daha çok seviyorum. Mitoloji aşkımla da alakalı olabilir ama onu saymazsam, çok daha aksiyonlu olmasını seviyorum bu kitabın. Ailden gibi bir karakter var ayrıca!!!! Okuduğum en mükemmel karakterlerden biri kesinlikle. Seth de evet çok eğlenceli, sevilesi bir karakter ama zaman zaman yaptıklarıyla insanı çileden çıkarıyor. Gerçekten egosu ve dik kafalı oluşu, bazen delirtiyordu beni. Seth'i de sevsem de, bir Aiden değil kısacası! :) Bilmiyorum; Seth'i daha çok seven birçok kişi var ama Aiden'ın o güçlü duruşu, o karakteri, sahipleniciliği ve aşkı için yapabildikleri beni çok etkilemişti şahsen. Alex, benim sevdiğim bir karakter. Bir ara kendisine çok kızsam ve çok salakça hareketleri olsa da, genel olarak akıllı ve ne yaptığını bilen bir karakter! Diğer kitaplardaki o sümsük veya fantastiklerdeki o kimliğini kabul edemeyen kızlardan değil. Çok cesur hatta fazla cesur ki başı belaya giriyor bu sebepten birçok kez ve o an ne yapması gerekiyorsa onu yapabilen biri. Olayın her daim içinde yani!
Daha fazla ne söyleyebilirim bilmiyorum. Bu kadarı yeterli sanırım. Sonuç olarak; ben bu seriyi çok seviyorum. Kesinlikle kafa dağıtmak için harika bir seri! Başlarsanız, devamı gelecektir zaten. "Reading slump" dönemleri için de ideal bence. Hala okumayan kaç kişi kalmıştır bilmiyorum ama herkese tavsiye ederim. Hele ki Yunan Mitolojisi seviyorsanız, kaçırmayın. Umarım, bu biraz uzun olan yazımı sıkılmadan okuyabilirsiniz. Seriyi okuduysanız yorumlarınızı bekliyorum. Siz Seth taraftarı mısınız yoksa Aiden mı? Seride sevmediğiniz bir şeyler var mı? Hepsini yorum olarak atın. ADA çekilişine hala katılabilirsiniz biliyorsunuz. Sosyal medyada -snapchat son ilgi alanım özellikle- beni takip etmeyi unutmayın. Sonraki yazıda görüşmek üzere! :)

4 yorum:

  1. Oh oh, kitabı, okumayı seven güzel bir blog daha... :) :) Ben de mutlaka beklerim sizi! Kitap okumayı seviyorsanız blogda size bir sürpriz var... :)

    YanıtlaSil
  2. Üzgünüm ama kitabı tam okumamışsınız sanırım. Kitap Percy Jackson'dan kesinlikle farklı. Melez olarak adlandırdığımız varlıklar Percy Jackson da ki gibi melezler değiller. Olay biraz daha karmaşık. Ayrıca Alex bu dünyayı önceden bilmiyor değildi. Bir nedenden ötürü (spoiler vermek istemiyorum.) annesiyle birlikte üç yıl önce kaçmıştı. Aslına bakarsanız zaten arkadaşları var Alex'in o dünyada. Okula sadece melez okulu demek yanlış olur. Çünkü aynı zamanda safkanlar da var. Öğretmenleri tanrı değil bu öğrencilerin. Bir tane istisna var tabii ama onun da amacı eğitim vermek değil. Anlayacağınız durumlar biraz karışık. Kesinlikle Percy Jackson'la aynı kefeye konacak bir seri değil ki yanlış anlaşılmasın Percy Jackson da severek okuduğum bir seriydi.

    YanıtlaSil
  3. Bu seriye ba- yı- lı- yo- rum. O kadar söyleyeyim. spoi** Bunu söylemezsem olmaz. Son kitap Avcı' yı nasıl okuduğumu hatırlamıyorum. İnanılmazdı. Alex' in ölmesi , Aiden . Ne biliyim , bir ay kendime gelemedim. Ya muhteşem bir seriydi. Muhteşem.

    YanıtlaSil
  4. Öneri için teşekkürler. Yorumunuza bakılırsa kitap çok güzel sanırım. Şimdi satın alacağım.

    YanıtlaSil