Sinema Dünyasından Haberler

14:32 orta boy popcorn 0 Comments

Merhabaaa! :) Yeni yazı olarak ne yazsam diye düşünürken; bu ara sinema dünyasında ne çok gelişmenin olduğu aklıma geldi ve bir sinemasever olarak "Neden bunları tek bir başlıkta toplamıyorum ki?" dedim ve işte buradayım. :) Hem bilmeyenleri bilgilendirmiş olurum hem de kendi yorumlarımı da belirtme şansım olur. Sinema dünyası çok hareketli günler geçiriyor gerçekten ve yaklaşan Oscar nedeniyle bu hareketlilik daha da artacak gibi. Hadi başlayalım:

1) Şahsen benim en merakla beklediğim şey olduğu için bunu ilk sıraya koyuyorum. Torpil geçtim biraz. :) Ant-Man ile beklenen başarıyı sağlayamayan Marvel, bir süre sessizdi biliyorsunuz. Ama bomba gibi bir dönüş yaptı ve uzun süredir büyük heyecanla beklenen "Captain America 3: Civil War" filminin fragmanını yayınladı geçtiğimiz günlerde. Hatta Chris Evans ve Robert Downey Jr. birlikte katıldıkları bir program sırasında fragmanı gösterdiler. Bana kalırsa bekleyişe değen bir fragman olmuş. Evet, kafamızda hala çok soru var ve gösterilmeyen çok şey var. (Spider Man'in nerede olaya dahil olacağı, Ant-Man'in ne yapacağı gibi..) Onlar için 2.fragmanı beklememiz gerekecek. O da Star Wars vizyona girdiğinde, yayınlanacakmış sanırım. Bu fragmanı izledikten sonra, beklentiler şahsen daha da arttı. İkinci filmin muhteşemliğinden sonra, umarım benzer bir iş ortaya çıkmıştır. Savaşın çetin geçeceği belli ama esas sonu en merak ettiğim kısım. Ben çizgi romanları okumadığım için ayrıntıları bilmiyorum ama izlediğim-okuduğum birçok şeyden sonra, çizgi romandan çok farklı bir gidişat olacağını düşünüyorum. Çoğu şey değişmiş ki bazı şeyler olmak zorundaydı zaten. Farklı bir dünya burası sonuçta. Neyse, yine çenem düştü. :) Buyrunuz hala izlemeyenlere veya benim gibi tekrar izlemek isteyenlere filmin fragmanı:
2) Marvel'in atışına cevap vermekte fazla gecikmeyen DC, bugün yine merakla beklenen "Batman v Superman: Dawn of Justice" filminin fragmanını yayınladı. Hem de aynı taktikle! Ben Affleck katıldığı program sırasında gösterdi. Önce bir teaser geldi ve hemen ardından asıl trailer. Fragman epey uzun ve ayrıntılı. Bana kalırsa, fazla ayrıntılı. Filmin özeti gibi sanki, olay sırasını az çok tahmin etmek mümkün. Bence beklentiyi düşürmüş. Ama bunun dışında gayet iyi ve bol aksiyonlu bir fragman olmuş. Nolan'ın büyüsünü arıyorum kesinlikle. Ayrıca, Ben Affleck'in Batman olduğu bir film tamamen ilgimi çekemiyor malesef ama yine de merak ediyorum filmi ve sinemada izleyeceğim. Pişman olmayacağıma eminim en azından. 2016 süper kahramanların yılı olacak kesinlikle! İşte fragman:
3) Aslında bu yazacağım bir haber olmayacak ama yine de Oscar'a yön verecek filmler içerisinde olduğundan ve yılın en merakla beklenen filmlerinden biri olduğu için -yazar burada aylardır deli gibi beklediğini belirtmek istedi- "Macbeth"in SONUNDA bu Cuma vizyona gireceğini belirtmek isterim. O fragman ve kadrodan, efsane bir film bekliyorum. Göreceğiz. Topluma hizmet açısından, fragmanı paylaşıyorum. :) Siz de benim kadar heyecanlı mısınız?
4) Yine ödül törenlerinde adını sıkça duyacağımız; Steven Spielberg'in yönettiği, senaryosunu Coen Kardeşler'in yazdığı Tom Hanks'li "Bridge of Spies"ın ve Angelina Jolie'nin yönetmenlik kariyerinin sonuncu halkası -kocasıyla oynadığı için en önemlisi belki- "By The Sea"nin vizyona girdiğini belirtmek isterim. "The Hunger Games:Mockingjay"in de vizyonda olduğunu söylememe gerek bile yok sanırım? Hele de kitap bloggerlarına. :)
5) Bu post sadece Marvel'e özel olmuş gibi olacak ama en çok haber de onlarda var bu ara. Ryan Reynolds'ın oynadığı "Deadpool"dan yeni bir poster geldi geçtiğimiz gün. Karakter gibi poster de çok keyifli. Filmde baya eğleneceğiz sanırım. Film 5 Şubat'ta vizyonda! Buyrunuz:
6) Çok sevdiğim ve yetenekli bulduğum Tom Hiddleston'ın Hank Williams'a can verdiği "I Saw The Light"filminin fragmanı yayınlandı. Country müziği de çok seven biri olarak, bu filmi merak ediyorum. Çok sıcak, iç ısıtan, merak da uyandırıcı bir fragman olmuş bence. Yönetmen: Mark Abraham. Elizabeth Olsen da kadroda! Loki ve Scarlet Witch bu kez birlikte yani. :) İlginç olacak. İşte fragman:
7) New York Film Eleştirmenleri Ödülleri, sahiplerini buldu. Şimdi "Bu kimin umrunda?" ya da "Bunu kaç kişi bilir zaten?" diyebilirsiniz. Ama olsun. Benim de her ödülü takip ettiğim yok zaten ama yine de yıl boyu görücüye çıkan yüzlerce film içinden, en çok hangilerinin öne çıktığı ve ilgi gördüğünü görmek açısından seviyorum bu ödüllerin sonuçlarına bakmayı. 31 eleştirmenin oy kullandığı ödüllerde; en iyi film "Carol" seçilmiş ve filmi daha da merak etmem için bana bir sebep vermiş. :) Tüm kazananları çok yer kaplamaması için tek tek yazmıyorum. Merak edenler buraya tıklayarak sonuçları görebilir. Sonuçları nasıl buldunuz?
8) Günümüz sinema ve dizi kültüründe çok önemli bir yeri olan ve puanlama sistemi daima tartışılsa da, bir film inceleneceğinde ilk girilen yerlerden biri olan IMDB, bir liste yayınladı geçtiğimiz günlerde. IMDB kullanıcılarına göre 2015'in en iyi film ve dizilerini öğrenmek istiyorsanız, lütfen buraya tıklayın.
9) Captain America: Civil War'da da gördüğümüz ve hikayeye nasıl dahil olacağını merakla beklediğimiz "Black Panther"in kendi filminin, 3 Kasım 2017'de vizyonda olacağını bilmeyenler için söylemek istiyorum. Marvel durmak bilmiyor efendim!
10) Sinemaseverlerin heyecanla beklediği !f dönüyor! "15. !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali" bu yıl yine birçok iyi filmle, izleyicileri mutlu edecek gibi. Ben bağımsızlarla çok barışık değilim açıkçası ama yine de önemli filmleri izleme şansı olacak isteyenlerin. Festival, 18-28 Şubat 2016 tarihlerinde İstanbul’da, 3-6 Mart 2016 tarihlerinde ise Ankara ve İzmir’de gerçekleştirilecek.

Eveeet, bence şimdilik bu kadar yetsin. Aslında haberler bitmez ama şimdilik son günlerde en çok konuşulanlar bunlar sanırım. Hem sizleri de sıkmak istemem. :) Dizi dünyasındaki haberler de belki başka bir yazı konusu olur. Siz bu haberler hakkında ne düşünüyorsunuz? Valla ben çok heyecanlıyım 2016 için! Sinemaya doyacak gibiyiz. En çok hangi filmi bekliyorsunuz yeni yılda?

Umarım yazımı keyifle okursunuz ve bilmediğiniz birkaç şeyi sizlerle paylaşabilmişimdir. Artık bir düzen oturtmayı çok istiyorum ve umarım bundan sonra en azından haftada 2-3 yazı ile burada olacağım. Bu arada; beni Facebook sayfam takip etmiyorsanız, etmenizi öneririm. Hem daha aktifim hem de 200'e çok yaklaştık ve 200 olduğumuzda, güzel bir çekiliş yapmayı düşünüyorum. Ayrıca blogda ve orada yapacağım güzel bir yılbaşı çekilişi de olacak. Yani beni takip edin ve beklemede kalın! :) Tabi diğer sosyal medyalarda da aktif sayılırım. Özellikle snapchat çok ilgimi çekiyor bu ara. Instagramda da snapchatte de değişik çokça şey paylaşıyorum. Beklerim. Of, yine bu konu uzamaya başladı. Susuyorum hemen. Herkese şimdiden harika bir hafta sonu dilerim. Görüşürüüüz! :)

0 yorum: