Inside Out / Ters Yüz - Yorum

16:34 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese yeni bir yazıdan merhaba! Bu ara evde olduğum için sık yazabiliyorum ki çok sevindirici bir gelişme benim için. Bu ara madem pek kitap okuyamıyorum, ben de son aylarda izleyip yorumlamadıklarımı yorumlarım o zaman diye düşündüm. Eskiden okuyup -blog öncesi hatta- yazılarını yazmadığım kitapları da yazmak istiyorum aslında. Neyse. Bugün, yakında daha da sık adını duyacağımızı düşündüğüm bir filmden bahsetmek istiyorum: Inside Out. Bizdeki adıyla: Ters Yüz. Neden adını yakında daha sık duyacağız? Çünkü, ödül sezonu açıldı sayılır. Oscar dönemi geliyor ve ben bu filmin kesinlikle şansının çok yüsek olduğuunu düşünüyorum. Birçok ödül töreninden eli dolu dönecek bence. Film, Disney Pixar yapımı. Pixar deyince bende akan sular duruyor zaten. Kesinlikle çok beğendiğim bir şirket ve animasyon kategorisinde bir dev bana göre. Oyuncak Hikayesi, İnanılmaz Aile, Bir Böceğin Yaşamı, Yukarı Bak gibi bayıldığım filmleri bünyesinde barındıran bir şirket. Son dönemde biraz duraklama devrine girmiş gibiydi ama bu yıl bomba gibi döndü diyebiliriz. Çok iddialı oldukları Inside Out dışında, The Good Dinosaur da yakında vizyonda olacak ve o da fragmanına bakılırsa oldukça iyi gözüküyor. Her neyse, lafı baya uzattım sanırım. Biraz filmden bahsetsem iyi olacak. :)
Inside Out, gerçekten izlediğim filmerden çok farklı bir film. Konusuyla hepsinden sıyrılıyor bir kere. Animasyon olarak harika bir fikir olmuş bence, çok yaratıcı. Hepimiz üzülüyoruz, seviyoruz, gülüyoruz, kızıyoruz. Peki bu neye göre ve ne zaman oluyor? İşte film, tam da bunu anlatıyor. İçimizde, tüm bu duyguları temsil eden birilerinin yaşadığını hayal edin ve aslında sizin yaptığınızı sandığınız çoğu şeyi onların komutuyla yaptığınızı düşünün. Oldukça ilginç bir düşünce. Konu insanı baştan yakalıyor bence. Öfke, mutluluk, hüzün gibi kimlikler verilmiş bu canlılara. Biraz Şirinler'i anımsattı bana bu açıdan. Ve bu canlıların tüm görevi, kendi görevlerini yapıp gerektiği anda gerekli duyguları içlerinde bulundukları insanlara yaşatmak. En temel amaç, kişilerin huzurlu olması tabi. :) Neşe, içlerinde en çok sözü geçeni ve insanların mutlu olması için elinden geleni yapan biri. Bayıldım bu karaktere. Amy Poehler da harika seslendirmiş karakteri.

Daha ayrıntıya girecek bir şey yok aslında. Filmde, doğumundan itibaren bir çocuğun büyüme hikayesi ve içindeki duyguların çatışmaları aktarılmış. İçeride olan karmaşık olayların dışarıyı nasıl etkilediği. Çok renkli bir film, özellikle görsel açıdan ef-sa-ne! O karakterlerin çizimleri bence çok güzel bir kere, hepsinin ayrı orjinalliği var. Filmin görselliği de aynı şekilde harika. İzlerken bambaşka bir diyarın kapısı açılıyor sanki. Duyguların yaşam alanı çok güzel gösterilmiş. Riley (içlerinde oldukları çocuk) ve ailesi de çok güzel yapılmış. Baba tam bir Türk babası tipinde hatta. :) Aileyi de sık görüyoruz ama duygular daha ön planda haliyle, esas konumuz onlar çünkü.
Film çok eğlenceliydi. Özellikle ilk yarısı baya komikti bana kalırsa. Çok güldüğüm yerler oldu, filmin genelinde sırıtıyordum zaten. :) Replikler çok ama çok iyiydi! Harika yazılmışlar, çok orjinal birkaç cümle vardı. Aman aman bir konusu yok belki filmin ama hiç sıkmıyor, aksine eğlendiriyor ve insanın içini ısıtıyor. Yalnız yalan söylemeyeyim, filmin ikinci yarısında bir ara gerçekten feci sıkıldım. İtiraf ediyorum. Joy'un yolunu kaybettikten sonra geri dönüş yolunu bulma kısımları bana biraz uzatılmış gibi geldi ve sıkıcı buldum. Çok uzun sürmedi bu durum ama bir ara baya yavaş aktı film ve uykumu getirdi. Keşke bu hiç olmasaydı. Neyse ki, sonra güzel toparladı.

Film 3D idi. Fena değildi kalitesi ama çok fazla da bir şey vardı diyemem. Her 3D filmde aynı şeyi söyler oldum zaten son dönemde. Bu işi hakkıyla yapmayacaklarsa, hiç yapmasalar keşke. Baş ağrısı sebebi. Tam yaz mevsimine uygun bir film olmuş. Ama kışın da ne zaman canınız sıkkın olsa ve kafanızı boşaltıp hiçbir şey düşünmek istemeseniz, bu filmi izleyebilirsiniz. Pixar'ın en iyi işlerinden biri olmuş, fikir çok iyi bir kere. Yer yer duygulandığım bile oldu, animasyon deyip geçmeyin yani. Gerçekten konusu gibi her duyguyu yaşatıyor size de ama en çok gülüyorsunuz. Özellikle Öfke çok çok iyiydi! Harika çizilmiş ve replikleri süper! Favori karakterim oldu.

Kısacası, hepinize tavsiye edebileceğim eğlenceli bir film. İzleyenlerin yorumlarını bekliyorum. Bu sene animasyon dalında birçok ödülü alacağına da inanıyorum. Filmin IMDB sayfasına gitmek isteyenler, tıklasın. Umarım herkesin haftası çok güzel geçiyordur. Sonraki yazıda görüşmek üzere! :)

Puanım: 4/5 

0 yorum: