Harika Yabancı-Christina Lauren / Yorum

16:28 orta boy popcorn 0 Comments


"Bir İlişkide Sıfıra Vurmak Kolaydır Sonsuzluğa Erişmekse Denklemi Çözecek Dâhi Bir Yürek İster

SEVGİ - SADAKAT = 0
AŞK / İHANET = 0
TUTKU + (GÜVEN + SADAKAT)² x SEVGİ = SONSUZLUK

Ben Sara. Altı yıllık bir ilişkinin ardından kalbime ördüğüm duvarla New York'ta yeni bir hayata başlamaya karar verdim. İnsanın kalbindeki kırık ne kadar derindeyse duvarları da o kadar kalın olur ya hani, ben de kocaman bir duvarla geldim bu şehre. Sonra bir yabancıyla tanıştım. Harika Yabancı. O da duvarını getirip tam benimkinin karşısına koydu ve o duvarlar birbirine çarpa çarpa kırıldı. Çırılçıplak kaldık. Aşk işte… Söylediğinin tersini yapan yaramaz bir çocuk gibi; gel dediğinde kaçan, git dediğinde karşına çıkan.

Ben Max. Gerçi onlar bana playboy diyorlar. Ancak çelişkiler kraliçesi yabancımla tanıştığım gün her şey değişti. Daha önce hiç böyle bir şey olmamıştı bana. Aşk bu sanırım… hangimizin daha ürkek olduğunu bilemediğim bir kuş gibi avuçlarımda. "


Aslında bu yazıyı dün yazmam gerekiyordu ama tüm gün evde olmayınca bugüne kaldı. Bugün yorumlayacağım kitap da önceki gibi, pek merakla olmamama rağmen denk gelince okundu. Duyup nasıl acaba dediğim ama çok da merak etmediğim bir kitaptı. E-kitap olarak görünce, indirdim hemen tabi. Yalnız yine bir hata yaparak serinin ikinci kitabını okumuşum. Bunu okurken fark ettim ama bu da bir önceki gibi, bağımsız okunabiliyormuş neyse ki. Tabi yine güzel güzel spoiler yedim ilk kitaptan ama çok büyük şeyler değildi. :)

"Harika Yabancı", yine çerezlik diyeceğimiz kitaplardan. Eğlenceli ve akıcı bir dil ile yazılmış. Yazar iki kişi bu arada, Christina ve Lauren. Bu da başta oldukça ilginç gelmişti bana. Kitap, hem erkek hem kadın karakterin ağzından yazılmış. İyi ki böyle olmuş bence, değişik bir hava katmış. Erkek karakterin de düşüncelerini, duygularını görebiliyoruz böylece ki birçok kitapta bu şansımız olmuyor. Sara, gerçekten anlamda yıkıcı ve kötü bir ilişkiden çıkmış. Neredeyse kendinden şüphe duyar bir konuma gelmiş. Ama yine de bir şekilde ayaklarının üzerinde durmayı başarmış ve güzel bir iş hayatı var. Bu arada, oldukça zengin bir aileden geliyor ama hiç öyle şan şöhret ile alakası yok. İş arkadaşları çok çok eğlenceli ve sempatik. Zaten serinin diğer kitaplarında da onlar anlatılıyor. Çok güzel bir ekip var, keşke daha çok birlikte böümleri olsaydı. Max ise, nam-ı diğer "Playboy". Geçmişte yaşadığı bir olay sebebiyle, tüm gazetecilerin peşinde koştuğu bir kişi. Tabi kızların da! Ama Max'in kimsede gönlü yok, hepsiyle sadece eğleniyor. Kafasına göre bir hayat yaşıyor, ta ki Sara ile tanışana kadar! Tanışma hikayeleri çook komikti, okurken baya eğlendim. Sara hiç kendisi gibi değilken tanışıyorlar ve Max daha ilk anda ondan etkileniyor. Bu arada, iki taraf da bir süre diğerinin adını bilmiyor. Hatta hiçbir şeyini bilmiyor, Sara özellikle bu konuda oldukça korumacı ama tabi beklenmedik bir şekilde karşılaştıklarında, birçok şey ortaya çıkıyor. Kitabın ismi bu yüzden "Harika Yabancı" yani.

Fazla uzun bir kitap değildi. Fazla olay da yoktu hatta neredeyse hiç. Genelde cinsel kısmın daha ağır bastığı bir kitaptı ama yine de çok sıcak ve güzel başka şeyler de yazılmıştı tabi. İki tarafın da ağzından okuduğumuz için bir ara "Hadi ama, ikiniz de aşıksınız işte itiraf edin artık!" diye diye okudum. Max bu konuda daha cesurdu ama Sara baya çatlattı beni. Tabi eski ilişkisinden sonra, çok da kızamadım. İkisi de işlerinde başarılı, eğlenceli, maddi durumları gayet iyi insanlar. Bu denge iyi olmuş bir yerde. Öyle maddi-iş-aile vs. tarzı sebeplerden gelen bir tartışma olmuyor aralarında. Kitabın devamı malum ama yine de ben yazmayayım, isteyenler okusun. :) Zaten kısa sayılabilecek bir kitap ve siz daha anlamadan bitiveriyor. Keşke daha uzun olsaymış da, daha derin ve ayrıntılı bir hikaye olsaymış bence.

Max, çoğu karakterden farklıydı ve ben sevdim. Çok açıktı bir kere. Sara'ya karşı hislerini uzatmadan kabullendi ve gerçekten çabaladı. Dürüsttü, biraz peşinden koştu kızın diyebilirim. :) Sara sayesinde karakteri baya değişti aslında. Sara'nın açılması zamanla oldu. Bu arada, kitapta çok ilginç bir zevkleri de var. Bu da erotizm okumayı sevenlere özel yazılmış bir ayrıntı sanırım. Değişik bir zevk, ne diyeyim. :D Kitap cinsel içerikli ama fazla ağır bir şey yok bence. Ama daha az cinsellik daha çok konuşma-kurgusal bir şeyler olabilirdi bana kalırsa. O zaman daha dolu bir kitap olurmuş.

Kitaba kötü diyemem. Keyifle okudum, çabucak biten ve kafa dağıtan türlerden. Ayrıca dediğim gibi, Sara'nın iş arkadaşlarını da çok sevdim. :) Ama öyle fazla da beğendiğimi söyleyemem kitabı. Yani bence çok "yavan"dı. Derinliği, düzgün bir olayı yoktu. Karakterler çok yüzeysel geçilmişti, çiftimiz sonlara doğru daha çok şey paylaşsa da çoğu sahneleri cinsellik üzerineydi. Yine pek olayın olmadığı bir kitaptı. Serinin diğer kitapları nasıldır bilemiyorum ama işte arada kafa dağıtmak amacıyla okuyabilirim. Çeviri oldukça iyiydi bu arada, akıcılığı arttırmış. Gözüme çarpan bir yer olmadı.

Kısacası, eh bir kitaptı işte. Güzel vakit geçirdim ama o kadar. Olaylar daha derinlikli olsaydı daha çok sevebilirdim. Çünkü, buna müsait bir kitaptı bence. Karakterler daha derin işlenseydi falan. Çerez niyetine okuyabilirsiniz, sıkılmayacağınızı düşünüyorum. Okuyanlar nasıl buldu? Serinin ikinci kitabıydı bu, üçüncü kitabı daha çok beğenilmiş sanırım ama bizde çıktı mı henüz bilmiyorum. Bugünkü yazıyı da burada bitiriyorum, gelecek çok güzel yazılarım var. Tabi yazmaya üşenmezsem. Okul ödevim var ve baya zorluyor bu ara. Havalar da tekrar soğudu ve yine yağmur var İzmir'de. Gerçekten bıktım artık. Gün sayıyorum Nisan'a! Herkese keyifli okumalar! :)

Puanım: 3/5

0 yorum: