87. OSCAR ÖDÜLLERİ / KAZANANLAR

17:36 orta boy popcorn 0 Comments

Dün kendimi pek iyi hissetmediğim için, bugüne kaldı bu yazı. Zaten artık herkes kazananları öğrenmiştir ama ben de eksik kalmayayım. :) Törenin son 40 dakikasını falan izleyemedim, dayanamadım. Başta oldukça sıkıldım teknik ödüllerde, performans ve reklamlarla da çok bölündü tören bence. Ama sonradan oldukça güzelleşti. Özellikle birkaç müzik performansını çok beğendim. Neil Patrick'in sunumu, pek de iyi değildi bana kalırsa. Açılış çok hoştu, Anna Kendrick'li açılışı çok sevdim. Tabi bir Hugh Jackman değildi kesinlikle. Açılış dışında, genel olarak bayat espriler vardı bence. Sahneye sadece iç çamaşırı ile atlaması bile kurtarmadı, düşünün! Yine de berbat demem tabi ki, daha kötülerini de gördük. Ama geçen yılki Ellen'ı arattı. Törenin en güzel kısmı, teşekkür konuşmalarıydı bence. Herkes çok duygusal, içten şeyler söyledi. John Legend'in Glory performansı ise, gecenin en güzel anıydı bana göre. Çok beğendim. Kazananları tekrar paylaşayım:

EN İYİ YÖNETMEN: Alejandro G. Inarrutu (Birdman)
EN İYİ ERKEK OYUNCU: Eddie Redmayne (The Theory of Everything)
EN İYİ KADIN OYUNCU: Julianne Moore (Still Alice)
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU: J.K Simmons (Whiplash)

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU: Patricia Arquette (Boyhood)
EN İYİ KOSTÜM TASARIMI: The Grand Budapest Hotel
EN İYİ ÖZGÜN SENARYO: Birdman (Alejandro G. Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Jr. & Armando Bo)

EN İYİ MAKYAJ VE SAÇ: The Grand Budapest Hotel
YABANCI DİLDEKİ EN İYİ FİLM: IDA (Polonya)

EN İYİ KISA FİLM: The Phone Call (Mat Kirkby, James Lucas)
EN İYİ KISA BELGESEL: Veterans Press 1
EN İYİ BELGESEL: Citizenfour
EN İYİ UYARLAMA SENARYO: The Imitation Game (Graham Moore)
EN İYİ ORİJİNAL FİLM MÜZİĞİ: Glory, “Selma” (John Stephens and Lonnie Lynn)
EN İYİ ORİJİNAL ŞARKI: The Grand Budapest Hotel (Alexandre Desplat)
EN İYİ ANİMASYON: Big Hero 6


En iyi animasyon ödülü, büyük bir şok oldu çoğumuz için. Herkes "How to train your dragon 2"yi beklerken, Big Hero 6'nın seçilmesi oldukça şaşırttı. Onun haricinde, büyük bir rüzgarla sezona başlayan ama gittikçe sönen Boyhood da film anlamında eli boş döndü. Açıkçası sevindim. Birdman seçimi beni çok mutlu etti. Whiplash de tahminimden fazla ödül aldı, TGBH'nin de bu kadar sevilmesi güzel. Akademi bu yıl, En İyi Film dalında aday olan her filme bir şekilde ödül vermiş oldu. Bu da güzel bir şey tabi.

Sonuç olarak, bir Oscar'ı daha geride bıraktık. Bu hafta ve önümüzdeki hafta, birçok aday film ülkemizde de vizyona giriyor. Ben de bu haftaları, tüm adayları izlemeye ayıracağım ve yorumlarımla burada olacağım tabi. :) Üşenmez ve yeterli bilgiyi bulabilirsem, bir "Kırmızı Halı" yazısı da yazmayı planlıyorum. Siz kazananları nasıl buldunuz? Hak etmediğini düşündüğünüz bir ödül var mı? Yorumları bekliyorum. Hepinize keyifli okumalar! :)

0 yorum: