Mim Yazısı-Part 2 / High School Musical Book Tag

17:37 Asena Günkaya 5 Comments

Merhaba! Dünkü mim yazısının ikinci kısmını paylaşıyorum bugün. Bu da farklı ama yine güzel bir mim. High School Musical ile sorular bağdaştırılmış. Bu gerçekten kolay değil. Oldukça değişik soruları var, düşünen iyi düşünmüş. :D Seriye de bayılırdım bu arada, çocukluğumun en güzel şeylerinden. Kaç kez izledim bilmiyorum. Bir ara tekrar etsem iyi olacak aslında. Son filmde hüngür hüngür ağladığımı bilirim.:D Zeynep'e tekrar teşekkür ediyorum bu iki eğlenceli mim için. Ve fazla uzatmadan, hemen ikinci mimin cevaplarına geçiyorum:


1.Yeni Bir Şeye Başlangıç - Yeni  favori tür / yazar / seri?

Yeni derken, sanırım yeni keşfettiğimiz demek oluyor. Tür olarak yeni okumaya başlayıp çok sevdim diyeceğim bir şey yok açıkçası. Eskiden ne seviyorsam, yine onları okuyorum. Ama yerli kitapları daha çok okuduğumu söyleyebilirim. Önyargılarım yok oldu. Yeni keşfettiğim yazar olarak; son aldığım yabancı kitapların yazarlarını hep ilk kez okuyacağım ama ben Merve Akıncı demek istiyorum. Yeni keşfettim ve dilini çok sevdim. Yeni keşfettiğim bir seri olarak da; Tatlı Şeytan serisini söyleyeyim. Taze aldığım için ilk aklıma o geldi, serinin diğer kitaplarına da çabucak kavuşuruz umarım. :)

2.Öyle bir kitap ariyorum ki - içinde istedigim hersey var?
Bana göre bu kesinlikle Harry Potter'dır. Belki aşk çok belirgin değil ama yine de duygusallık hep var. Korku, aksiyon, macera, fantastik yaratıklar, hüzün, sevinç.. Her şey var. Ama onun dışında aşkın daha yoğun hissedildiği ve yine içinde her şeyin olduğu bir kitap olarak, Pabucumun Ajanı serisini söyleyebilirim. Aşk, bol eğlence, yer yer hüzün, macera dolu olaylar.. Hepsi bu seride! Umutsuz da diğer sayabileceğim kitap. İçinde fazlaca hüzün, ağır duygu patlamaları ama bir yandan da çok güzel bir aşk ve eğlenceli kısımlar da. var. 

3.Muhteşem - En büyük divanın olduğu bir kitap? 
Diva derken? Sanırım "diva" gibi bir karakterden bahsediliyor. Çoğu blogger bu şekilde cevaplamış. E benim için karakterlerin şahı, divası kesinlikle Christian Grey'dir. :) One and only! Barrons da ikinci olarak sayılabilir. Hele fizik ve karakteri düşünürsek, herkesi ezip geçebilir. :) Kadın karakter olarak da diva diyebileceğim, aklıma ilk gelen isim Hermonie Granger. Zekasıyla yapamayacağı şey yok. :) Yani Grinin Elli Tonu, Ateş ve HP serilerini söylemiş oldum.

4.Mevcut durum - Klişeye meydan okuyan bir karakter?
Bu benim için zor bir soru. Açıkçası aklıma pek kimse gelmiyor.. Baya düşündüm bu soruda. Klişelere meydan okuyan bir karakter.. Ateş Serisi'ndeki Mac'i söyleyebilirim belki. Sonuçta çoğu kitapta okuduğum klişe silik-çekingen-hafif saf bir karakter değildi kesinlikle. Gayet yaptığı her şeyin bilincinde olan ve atik bir karakter. Onun dışında, Uyumsuz'dan Tris'i klişe hayatını değiştirmek istediği için sayabilirim. Keza Tobias. Crossfire Serisi'nden Gideon da sayılabilir sanırım. Bu tarz kitaplardaki "Sen benden uzak durmalısın." olaylarına hiç girmeden, en başından çat çat söylemişti kıza onu istediğini. Bu benim için bir artıydı. Aklıma gelenler bunlar şu an için. Ama zor bir soruymuş gerçekten.

5.Erkekler geri döndü - En iyi bromance?
Bromance diyor? O yüzden iki erkek karakter seçmem gerek. Çok yakın arkadaş olarak anladım bu soruyu. Açıkçası okuduğum kitaplardaki erkek karakterlerin çoğunun öyle çok yakın diyebileceğim bir arkadaşı yoktu. Aklıma hemen Tuna ile Mert geldi. Pabucumun Ajanı'ndan bu ikiliyi seçiyorum o yüzden.

6.Ne Zaman – Favori  yaz okuman?
Valla kitapları yaz-kış diye ayırmam. Sadece yazın fazla iç karartıcı şeyler okumamaya çalışırım. Pabucumun Ajanı tarzı romantik komediler, tarihi aşklar ya da Tatlı Şeytan tarzı fantastikler yaz için ideal kitaplar bence.

7.Her gün - Eğer hayatının geri kalanında her gün bir kitap kapağına bakman gerekseydi, hangisi olurdu?
Çooook zor bir soru. O kadar kitap içinden bir tane seçmek. Kapağı güzel fazlaca kitabım var. Cevabım, "Aşka Var Mısın?". Kapağına bayılıyorum. Huzuru, sakinliği, denizi, güneşi hatırlatıyor. Tüm gün ona bakmak sıkıcı olurdu tabi ama yine de baktıkça beni mutlu eden bir kitap. :)


8.Sadece Seninle Olmak İstiyorum – Elinden bırakamadığın bir kitap?
Asude kitaplarının hepsi! Elimden bırakamıyorum, resmen bitmesin isterken su gibi tüketiyorum. Her paragrafı defalarca okuyorum. Ama Harry Potter'ı da başladığımda elimden bırakamıyorum. Büyülü dünyanın içine hapsoluyorum resmen. Ateş ve Fısıltı serilerinde de böyleydi.


9.Çığlık - Seni hayal kırıklığına uğratan bir karakter?
Öyle beni aşırı hayal kırıklığına uğratan bir karakter yok sanırım. Her karakterin hataları oluyor tabi ki ama çoğu bunları tolere etti sonradan. Ama İçinde Aşk Saklı'dan Clayton'u ne kadar çok sevsem de, üzülerek söylüyorum ki kitaptaki davranışı beni büyük hayal kırıklığına uğratmıştı. Hiç beklemezdim ondan bunu. Hala karakteri çok severim, o ayrı. Bir de Providence Üçlemesi'nden Nora'yı genel olarak sevsem de, ilk kitapta beni çok hayal kırıklığına uğratmıştı. Kızım ben seni akıllı sanıyordum diye diye okudum kitabı. :D Neyse ki, sonradan düzeltti kendini. Başka biri aklıma gelmiyor şu an, gelirse bu kısmı güncellerim.


10.High School Musical - En sevdiğin kurgusal okul?
Sizce? Bu soru bana soruluyorsa, cevabı belli. Kesinlikle HOGWARTS! Ah, orada okumak için neler vermezdim!
 
11.Humuhumunukuapua – Okuduğun en saçma kitap / sahne / karakter?
Şimdi, bu biraz garip bir soru olmuş. Sonuçta, herkesin "saçma" anlayışı farklıdır. Zevke göre değişir. Ben de kendime göre saçma bulduklarımı yazıyorum o yüzden. Bence Pucca kitapları gayet saçmaydı. Bakın kötü demiyorum ama "saçma." Bana çok boş ötesi gelmişti ve olan olayların çoğu saçmaydı. Ki bitiremedim bile kitabı, vakit geçsin diye bile o tarz bir şey ben okuyamam. Onun dışında yine İçinde Aşk Saklı'da yazarın hamilelik olayını (okuyanlar bilir) yazmasını saçma bulmuştum. Sırf kitap uzasın diye yazılmış gibiydi, yani ne gerek vardı? Karakter olarak aklıma biri gelmiyor. Sonuçta sevmesek de, her karakter kendine has. Belki Nefes Serisi'ndeki yengeyi söyleyebilirim bir de. Kadın benim hayatım boyunca okuduğum en itici, gereksiz, saçma karakterlerden biriydi! Varlığı zarar yani, nefes alması saçma. :D Okuyanlar nedenlerimi çok iyi biliyordur. Bu arada, bu kitaplara da bir ara yorum yazsam çok iyi olacak..

12.Bahar Müzik Potpurisi - Mutlu Son?
"Neye göre mutlu?" gibi bir cevap verip felsefeye girmeyeyim burada. :D Bu sorunun cevabı, bariz spoiler içeriyor. Sonuçta, sonları açık ediyor. Okuyanlar, bunu bilerek devam etsin lütfen yoksa şimdi okumayı bırakın. :) Okuduğum çoğu kitap zaten mutlu sonla bitiyor. Pabucumun Ajanı'ndaki sona aşırı ötesi sevinmiştim, belliydi ama yine de en mutlu olduğum sonlardan biri. İçinde Aşk Saklı'da, Whitney&Clayton ne çektiler be! Resmen ne çektiler ama onca şeye rağmen mutlu sonlarına kavuşmaları güzeldi.  Okuyup sevdiğim çoğu serinin mutlu sonla bitmesine sevinirim aslında. Yine Christian Grey'in mutlu sonuna kavuşması beni çoook sevindirdi, o hiç üzülmesin zaten. Benim canım Elli Ton'um. :) "Beni Seç" serisinde Maxon'un o kadar kıvrandıktan sonra istediğine kavuşması da çok hoştu. Umutsuz'da Holder, mutlu olmayı en çok hak eden karakter belki de ve mutlu sonu beni deli gibi sevindirdi. HP'de Voldemort'un ölmesi de Harry için bir mutlu son olabilir sanırım? Valla çok uzun oldu cevap ama böyle bir soruya ne yazsam bilemedim. Sevdiğim kitaplardaki çoğu karakterin mutlu sona kavuşmasını isterim kısacası. :)

Bu mimde de kaç kişiyi mimlememiz gerektiği söylenmemiş. Ben yine aşırıya kaçmadan, 5 kişiyi mimliyorum. Önceki mimle aynı kişiler de var içlerinde. Mimlemesem de yapmak isteyen herkes yapabilir tabi. Yapınca alta yorum olarak linki bırakın ki hepimiz görebilelim. Ben mim yazıları okumaya bayılıyorum. :) İşte mimlediklerim:

-Saklama Kabı'ndan Eren ( sırf onun eğlenceli videolarını izlemek için yaptığım her mimde onu mimleyeceğim sanırım ) :)
- Kördüğüm Hayaller'den Melis ( seni önceki mimde boşuna mimlemişim, bu kez mimlenmemişsindir umarım

Evet, ben de bu kişileri mimledim. Kolay gelsin! İşiniz zor. :) Umarım yaparlar. Güzel ama uzun ve fazlaca beynimi çalıştırdığım bir yazı oldu bu. Herkese keyifli okumalar! :)

5 yorum:

  1. Teşekkürler tatlım ^.^ Hala sınavlarım devam ettiğinden, muhtemelen haftasonu yaparım bu mimi :D Ve gerçekten de zorlu bir mim olmuş ;) Bu arada, ben de High Scool Musical'a bayılırdım *.* Serinin şarkıları hala listemdedir ve açar açar dinlerim hala da ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorun değil canım, yaptığında haber verirsen daha kolay görebilirim. :) Sınavlarında başarılar. Bence de sorular zordu valla. HSM konuusnda katılıyorum, hala dinleriim ben de. Zamanında ezberlemiştim o derece. Bir ara açıp tekrar izlemek istiyorum hatta filmleri.. Çok oldu..

      Sil
  2. Teşekkürler canım, haftasonu yapacağım inş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yaptığında haber verirsen daha kolay görebilirim. Şimdiden kolay gelsin, merakla bekliyorum. :)

      Sil
  3. Bu da hazır sonunda :D

    http://crazydreamernora.blogspot.com.tr/2015/01/high-school-musical-book-tag-etkinlik.html

    YanıtlaSil