MİM / Kitap Tag

17:36 orta boy popcorn 6 Comments


Yağmurlu bir günden hepinize merhaba! İzmir bugün sağanak yağışlı. Durmaksızın yağmur var ve birkaç gün böyle olacakmış. Tatilde olanlar için pek hoş değil tabi. Her neyse, güneş de elbet tekrar çıkacak. :) Tam sıcak çikolata ve film/dizi/kitap havaları bunlar! Değerini bilin! :)

Dün güzel bir mimde mimlendim. Pınar'a çok teşekkür ediyorum, mim yazılarını çok sevdiğimi biliyorsunuz artık. Basit bir mim, birkaç soru cevaplıyoruz. Hemen başlıyorum:

1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?
Yok. Genelde yatağımda okurum ama bazen de koltukta okuyorum. Pek fark etmiyor.

2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?
Ayraç tabi ki. :) Ayraçlar çok daha estetik, hele de Yabancı Yayınları'nın ayraçları gibi muhteşem ayraçlar olursa! 

3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun? 
Aslında hiç "Şuraya geldiğimde bırakacağım." demem, akışına göre okurum ama tabi bölüm sonuna 1-2 sayfa kaldıysa bitiririm. Veya çok büyük bir olayı okuyorsam, bitmeden bırakmam tabi! Onun dışında illa bölüm sonuna geleyim diye bir düşüncem yok.

4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi? 
Aslında ikisi de değil. Okurken bazen kendimi o kadar kaptırıyorum ki, değil bir şey yemek kafamı kaldırmadan okuduğum oluyor. Ama zaman zaman arada bir şeyler içtiğim oluyor.

5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?
Bir kere televizyon seyretmek imkansız benim için! Kesinlikle odaklanamam. Sessiz olmalı ortam. Müzik dinlemek de bu nedenle pek benlik değil ama bazen denemek amaçlı bir şeyler dinlediğim oluyor. Genelde hafif şarkılar seçiyorum, kitaba dalınca müziği duymuyor insan bir süre sonra. Ama çoğunlukla sadece kitaptaki dünya ve ben oluyoruz. :)

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?
Tek seferde bir kitap şüphesiz. Yani tamam bir kitabı okurken, çok merak ettiğim ve okumadığım kitaplarımı kurcaladığım oluyor ama ikisini bir okumuyorum. Karışır, tam alacağım hissi alamam o zaman. En güzeli sırayla okumak.

7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?
Evde okumayı tercih ederim çoğu kişi gibi. Sonuçta, evimde rahat kıyafetlerle istediğim şekilde ve fazla bölünmeden okuyabiliyorum. Dışarıda da bazen zaman geçsin diye okuyoruz tabi ama sesler bölüyor, bir şey çıkıyor, rahat oturamıyoruz falan derken sıkıntı oluyor. 

8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?
Kafada yüksek sesler nasıl oluyor? :D Korktum bir an. :D Sessizce okunması diyorum. Ama bazen bazı yerleri anlayamazsam sesli okuyorum, sanki daha iyi anlaşılıyor. :D Veya çok beğendiğim sözleri tekrar tekrar okurken sesli okuyabiliyorum. 

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?
Hiç sayfa atlamam. Cümle, kelime hiçbir şey atlamadan okurum tüm kitabı. Sıkılsam da sabrederim. Çünkü, atlayınca bir şeylerin mutlaka kaçacağını düşünüyorum. Eksik oluyor. Ama okumadan önce veya bazen okurken, okuduğum kısmı bırakıp meraktan diğer sayfalara baktığım oluyor. :D Sonunda, geri dönüyorum tabi. Sonra ben neden çabuk bitiremiyorum her kitabı?! :)

10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?
Cilti kitabın yeri bambaşka tabi ki. Hem estetik hem verdiği his hem kalite bakımından daha iyi. Ama şu da bir gerçek ki, ülkemizde bir kitap ciltli olunca ekstra ekstra gereksiz yere pahalı yapılabiliyor. İki kitap fiyatına tek kitap alabiliyoruz. Bu da olumsuz bir durum tabi. Gerçekten güzel kitaplar ciltli olsun ama diğerleri olmasa da olur diyorum o yüzden. :)

11- Kitap yazıyor musun?
Hayır, no, nein, non. :) Diğer dillere girmeyeyim. :D Ama kim istemez ki? Şu ana kadar hiç öyle bir girişimim olmadı, çok fazla zahmetli bir iş ve ciddi zaman gerekiyor. Ama hep aklımdan geçen bir şey. Bazen "Ben de yazabilir miyim acaba? Nasıl olur?" falan diyorum, isterim yani şahsen. Tabi konu bulmak bile başlı başlına büyük bir olay. İleride değişik bir fikrim olursa düşünebilirim belki, hoş olur tabi. :)

Çok zevk alarak yaptığım bir mim oldu. Genelde kısa cevaplı sorular ama temel sorular olmuş, gerçekten kişileri yakından tanıtan bir mim. Pınar'a tekrar teşekkür ediyorum. Kaç kişiyi mimleyeceğimiz söylenmemiş, ben de kendimce ilk aklıma gelen 5 kişiyi mimliyorum:


Bu sefer daha farklı kişileri mimlemeye çalıştım. Kolay gelsin şimdiden! Tabi isteyen herkes yapabilir, artık bunu her mimde söylememe gerek yok. Yaparsanız, haber vermeyi unutmayın. Herkese keyifli okumalar! :)

6 yorum:

  1. Yaptığın için teşekkürler, cevaplarını okumakta zevkliydi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, düşünüp mimlediğin için asıl ben teşekkür ederim. Kolay bir mimdi ama zevkliydi bence de. :)

      Sil
  2. Ya bu hiç sayfa atlamam cevaplarını gördükçe üzerimde garip bir baskı hissediyorum :D Bir tek ben miyim atlayan ? Kitabı yarım bırakmamak için atlarım bazen -tabi kitabın bayağı sıkıcı olması lazım-. Ben cevaplarken eğlenmiştim umarım sen de eğlenmişsindir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes farklıdır canım hiç öyle hissetme ama biraz daha sabretmeni, şans vermeni öneririm. Bazı kısımlar cidden sıkıcı olabiliyor ama sonra atlayınca bazen anlamıyorsun olayları.. Veya o sıkıcı yerde olan şeylerin de aslında yaşanması gerektiğini anlıyorsun falan.. Benim de eskiden arada 2-3 sayfa mesela atladığım olmuştu tabi ama hiç öyle 10-20 sf atlamadım ki şimdi hiç atlamıyorum. :) Okuyamıyorsam biraz ara veriyorum genelde. Bir de şu var, çoğunlukla seveceğimi düşündüğüm kitaplara yöneldiğim için öyle okunmayacak ve işkence çektirecek boyutta çok çok nadir şeye rastladım. Yarım bırakıp, bir sonra tekrar başlayabilirsin.. Bazen insan bir yaşta sevmediği bir kitabı sonra çok sevebiliyor mesela.. Çok güzeldi mim, eğlendim ben de. Yorum için de teşekkürler. :))

      Sil
  3. 8. soru için sanırım bir gözle okumak var bir de içinden kelimeleri tekrar ederek var. Ben bu şekilde algılayıp cevapladım :D Cevaplarım işe şurada: http://yorumcadisi.blogspot.com.tr/2015/01/etkinlik-kitap-tag.html

    Mimlediğin için teşekkürler, yapması çok eğlenceliydi ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de öyle anlayıp cevapladım, başka nasıl olur ki di mi? :D Baktım hemen, rica ederim. :)

      Sil