Karşınızda başlattığım ilk mim! / Ya Öyle Olsaydı?

22:30 orta boy popcorn 8 Comments


Evet, bilgisayarın başına oturmuşken arka arkaya yazıyorum yazılarımı. Mimleri hep çok eğlenceli bulurum ve elimden geldiğince yaparım etiketlendiklerimi. Bugün ben de bir mim başlatmak istedim. Aslında çok değişik soruları falan yok ama benim "ilk mimim" sonuçta. Hatta bazı sorular daha önceki mimlerde sorulmuş bile olabilir. Bunun için kusuruma bakmayın lütfen. Acemiyim. :) Amaç paylaşmak ve eğlenmek biraz da. :) Aklıma gelen ve zorlayıcı sorular olduğunu düşündüğüm birkaç soru soruyorum bu mimde. Mime ne ad versem diye çok düşündüm ve çok değişik bir şey bulamadım. Soru kalıplarımdan yola çıkarak, "YA ÖYLE OLSAYDI?" mimi koyuyorum mimin adını. :)

Hemen başlıyorum sorulara ve kendi cevaplarıma:

1) Ömrünüzün sonuna dek tek bir yazar okuyabilecek olsaydınız, bu kim olurdu? 

Bilerek üç yazar falan demedim. Bu oldukça kazık oldu kabul ediyorum. :D Ama böylece herkesin "en" ini bulmuş oluruz diye düşündüm. Kendi cevabıma da karar verirken çok zorlandım. Ciddi anlamda cevabı imkansıza yakın bir soru. Aslında Harry Potter'sız bir dünya düşünemediğim için, J.K.Rowling demek istiyordum. HP'lerimi dönüp dönüp okuyorum sonuçta. Ama şimdi son dönemde daha aktif olan bir yazar söylemek daha doğru olacak gibi. Judith desem diye düşündüm. Kadına tapıyorum malum! Ne yazsa okurum. Hem tarih de var günümüz de. Ama sürekli onları okursam, entrikadan da baygınlık geçirebilirim bir süre sonra. Emin olmamakla birlikte, "Colleen Hoover" diyorum. Ne yazsa bayılarak okuyorum çünkü ve oldukça verimli bir yazar. :) Ayrıca her kitabı ayrı olay, ayrı bir dünya olduğu için üzerine bolca düşünerek zamanımı harcayabilirim. :)

2) Issız bir adaya gidecek ve yanınıza sadece üç kitap alabilecek olsaydınız, bu üç kitap hangileri olurdu? 

Yine çok zor bir soru. Zor olsun, herkesin fikirlerini öğrenelim dedim ama bunlar da ahiret sorusu oldular resmen. :D Seçim yapmak çooook zor. Eğlenmek ve gülmek için ilk seçtiğim kitap, "Pabucumun Ajanı." İkinci olarak şöyle güzel bir romantik kitap seçeyim dedim. O da tabi ki Judith'ten "Cennet" olsun. Son tercihim ise, -bunu yazana kadar bir asırlık düşündüm- Jane Austen'dan "Aşk ve Gurur" diyorum. Sonuncusu biraz daha ağır, klasik olsun dedim ve bu kitaptan da sıkılmayacağıma eminim. Bilerek serilere ait bir kitap söylemedim. Sonuçta, üç kitap hakkım var ve birincisini okuyup ikinciyi okuyamama eziyetini çekmek istemem. :) Yoksa Harry Potter en net cevabım olurdu tabi.

3) Bundan sonraki hayatınızı bir kitap karakteri olarak yaşayacak olsaydınız -birebir aynı şekilde- hangi karakterin yerine geçmek isterdiniz?

OF! Ama ben ne yaptım böyle ya! Dertsiz başıma dert açtım. :D Şimdi... Ana Steele olup Mr.Grey'le bol bol zaman mı geçirsem, yoksa Sky olup Holder'ı teselli mi etsem? Ya da Whitney olup Clayton'a mı sahip olsam? Aslında Jane Austen'ın Emma'sı da olabilirim.. Yok yok. Ben en güzeli, "Hermonie Granger" olayım. Hayatımı Hogwarts'ta ve büyücü olarak geçirmekten daha güzel ne olabilir ki? :) 

4) Bu soru da oldukça hoşuma giden bir soru oldu. Kitaplardaki üç kadın ve üç erkek karakteri, başka kitaplardaki karakterler ile değiştirseydiniz; seçimleriniz nasıl olurdu?

Bu biraz karmaşık oldu sanırım. Ama basit aslında. Bir kitap karakterini başka kitaptaki bir karakter ile değiştiriyoruz. Tek çok az olur diye üçer tane seçelim dedim. Benim seçimlerim;

-Crossfire'daki Eva ile Gri'deki Ana'yı değiştirirdim ilk olarak. Eva, çok sevdiğim bir karakter. Onun o sağlam ve ayakları üstünde duran tavrına karşı Christian'ın ne yapacağını merak ederdim. Ana ile Gideon'u da tabi. İlginç olabilirdi. İkinci kadın karakter değişimim olarak, Hermonie ile Tris'i değiştiriyorum. Hermonie malum Tris'ten daha zeki ve her şeyi daha çabuk halledebilirdi. Ayrıca çok daha akıllı davranarak, karakterin başka bir sona ulaşmasını sağlardı bence. Tris ise Hermonie olarak ne kadar başarılı olurdu bilmiyorum ama sanırım başı Snape gibi kötülerle baya bir belaya girerdi. :) Son kadın karakter değişimim ise, çok değişik bir seçim yapıyorum ve Pabucumun Ajanı'ndan Deniz ile Beni Seç serisindeki America'yı değiştiriyorum. America'nın o kararsız hallerinden sonra, Deniz o seçimi de sarayı da  karıştırırdı valla. :) Çok eğlenceli bir hikaye olabilirdi. America Tuna ile ne yapardı bilemiyorum ama. 
-Erkek karakterlere geliyorum. Tuna Üstüner ile Christian Grey'i değiştireyim. :D Grey ile Deniz'i bir ikili olarak düşünsenize! Şaka gibi. :)) İkinci olarak, Barrons ile Tobias'ı değiştiriyorum. Barrons'u o yarışın içinde ve oradan oraya zıplarken okumak güzel olabilirdi. Tobias da Mac ile maceradan maceraya koşardı ve çocuk mutlu olurdu belki garibim. :) Son olarak da, Harry Potter ile Lux'teki Daemon'u değiştiriyorum. Böylece Harry, büyüleri ile Katy'i çok daha kolay korurdu. Daemon da Hogwarts'ı birbirine katardı artık. :) Cevap baya uzun oldu ama oldu artık.. :)

5) Son soruma geçiyorum, bu soru bence kolay bir soru. Başta kitaplardaki bir olayı değiştirmek isteseniz, ne yapardınız diyecektim ama daha sonra bunun cevabı ağır spoiler olabilir diyerek vazgeçtim. O yüzden; ben de okuduğun kitaplardaki karakterlerden biri ile bir gün geçirme şansın olsa, kimi seçerdin diyorum?

Cevabım iseeeeeee, of! Kolay soru dedim ama baya düşündüm yine. Dumbledore demek istedim aslında, onun tüm büyü yeteneğinden faydalanır ve bolca eğlenirdim o gün. Hem bilgeliği yeter! Ama yine de bir süre sonra yaş farkı sıkabilirdi yani. :D Albus'u ne kadar sevsem deee; bilindik ve sevilen bir Albus yerine, tamamiyle gizemli ve çözülmeyi bekleyen bir Christian daha uygun gibi. "Christian Grey" olsun cevabım. :) Ama niyetim kötü değil, onun o psikolojisini anlamaya çalışırdım diyeyim. :) Hem Charlie Tango ile de gezerdik tüm gün. :)

Evet, cevaplarım baya uzun oldu ama siz böyle yapmak zorunda değilsiniz tabi. Çok uç bir soru yok ama güzel ve zor sorular oldu bence. Daha fazla soru sormak isterdim, 5 biraz az geldi sonradan düşününce. Ama ilk mimim. Nasıl olacak, tepkiler nasıl gelecek vs.. diyerek fazla soru komadım. Zaten bu 5 soru da oldukça kazık oldu bence. :) Olumlu tepkiler olursa, sonraki mimlerde soruları arttırabilirim. Etiketlemeye geçelim şimdi de. Öyle 15-20 kişi etiketlemek gerektiğinde bana afakanlar basıyor. O yüzden makul oluyorum ve 8 kişiyi etiketliyorum sadece. Bu 8 kişi:

-Saklama Kabı'ndan Eren.
-The Readyling Lady'den Onur Abla
-İlle de kitap'tan İnci
-Colored Books (adı şu an aklımda değil ne yazık ki.)
-Yorummbaz'dan Büşra
-Kitap Aşığı'ndan Tuğçe
-Kristal Kitap ( adını hatırlayamadım, çok özür diliyorum.)
-Ve Zamska ( senin de adını unuttum malesef.)

Ama etiketlemediklerim de, isterlerse mimi yapabilirler tabi. Hatta bence yapın, yazıyı da bana yollayın. Bu yazıma eklerim. :) Umarım, keyifle yaparsınız! Yapacaklara kolay gelsin şimdiden! İlk mimim hayırlı olsun, başarılı geçsin! :) Sonraki yazıda görüşürüz! :)

8 yorum:

  1. Ya ama sen bir canavar yarattın haberin yok *-* video çekeceğim :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla sorular çok mu dandik oldu dedim başta ama sanki böyle sorular yoktu mimlerde. İçime sindi. Merakla bekliyorum. En çok da karakter değişimi sorusuna cevabını. :)

      Sil
  2. sorular zormuş =) en kısa zamanda yapıcam =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bana da başta biraz dandik gelmişti.😄 Az soru oldu malesef ama kolay olmadı cidden.😃 İçime sindi gibi.. Diğer mimlere soruları arttırırım. :) Yaparsan çok sevinirim, merakla bekliyorum!

      Sil
  3. Süper bir mim olmuş yalnız.

    YanıtlaSil
  4. Beğendiyseniz ne mutlu bana! İlk mimim olduğu için sorular dandik olmamıştır umarım ama oldu gibi bence de. Az ama zorlu oldu biraz. :) İsterseniz, yapabilirsiniz siz de. :)

    YanıtlaSil