SON ÇIKAN ALBÜMLER

21:36 orta boy popcorn 0 Comments

Bu sonbahar&kış dönemi, müzik açısından da en az sinema kadar bereketli. Birçok sevilen sanatçı, son zamanlarda yeni albümlerini yayınladı ve birkaçı da kapıda! Hem de birçoğu uzun süredir beklenen albümlerdi. Müziksiz hayat düşünemediğim için, bu durum beni çok mutlu etti tabi. "Yeni" her zaman merak ettirir, heyecan verir. Yazmak için bir konu düşünürken, "Neden son albümlerle ilgili ufak bir değerlendirme yazısı yazmayayım ki?" dedim ve işte buradayım. :) Hepsini olmasa da en dikkat çekenleri kısaca değerlendirmeye çalışacağım. Belki aranızda koca albümü dinlemek istemeyenler vardır, benim favorilerimi dinleyip geçer. Veya sanatçıyı hiç sevmeseniz de yazım sizleri meraklandırır ve dinlemenizi sağlar. :)

Albümlerin şarkı listelerini, yazarlarını vs.. uzun uzadıya yazmak niyetinde değilim. Sonuçta artık herkesin "bir tık" uzağında bu bilgiler. Ben kısaca albüm hakkında bilgi verip, kendi favorilerimi söyleyeceğim. Ayrıca yazının ikinci kısmı da gelecek. Malum, çok fazla albüm çıktı ve ben seçici davranacak olsam da altı-yedi albümü bir yazıya sığdırmam zor ki gereksiz de. Umarım keyifle okuyacağınız bir yazı olur. :) 

1) Katy Perry-Prism: 
Katy Perry'i ilk çıktığından beri severek takip ederim. "I kissed a girl" ile müthiş bir çıkış yakalamıştı ve ilk albümünü ben de çok beğenmiştim. Prism'den önceki albümü "Teeange Dream" de oldukça iyi bir albümdü, birçok şarkı hit olmuştu. Prism ise sanatçının Capital Records'tan çıkan dördüncü stüdyo albümü. Perry, herkese hitab edecek şarkıların olduğu bir albüm olduğunu söylemişti ve bence doğru söylemiş. Gerçekten değişik tınıda şarkılar var ve herkesin elbet bir-iki tane beğendiği şarkı çıkacaktır diye düşünüyorum. Ama açıkçası ben beklediğimi bulamadım. Uzun bir ara olduğu için, beklentim büyüktü ama birçok şarkı bana "aynı" gibi geldi ve sıkıldım açıkçası. Yine de berbat bir albüm falan değil. Gayet güzel şarkılar da mevcut. Sadece, daha etkili bir albüm olabilirdi diye düşünüyorum. Şarkıların çoğu benzer tarzda olmuş. Yine de, dinleyin kendiniz karar verin tabi. Ayrıca Katy gerçekten promosyon ve tanıtım işini çok iyi biliyor ya da bilenlerle çalışıyor! Katılmadığı program, şarkılarını söylemediği tören vs.. kalmayacak gibi. Listede çok başarılı olmasında bunların payı büyük bence. :) Bu arada Perry'nin, "By the Grace of God"ı boşandığı Russell Brand için yazdığı söylendi. Çok duygusal ve güzel bir şarkı. Benim en beğendiğim ve sıkılmadan defalarca dinleyebileceğim "tek" şarkı oldu albümden.. 

Favorilerim; By the Grace of God, Roar, Legendary Lovers ve Choose Your Battles.

2) Justin Timberlake-The 20/20 Experience 2:
Justin Timberlake hakkında ne yazsam az kalır bana göre. Çok seviyorum. Özellikle son dönemde kendisine "müziğin patronu" desek yanlış olmaz. İlk albümünden bu yana buram buram kalite kokan işler yapan ve her zaman zirvede olan biri. Canlı performansları da bir o kadar mükemmel. Ayrıca bir erkeğe göre çok geniş bir ses aralığına sahip, kadın sesini bile rahatça çıkarabiliyor. Ve klipleri de film tadında, genelde bir hikaye anlatıyor ve kendini izlettiriyor. Geçen yılki albümün devamı olan bu albüm de çok iyi. Hatta bana göre ilk albümden daha iyi, daha hareketli. Eski dönemlerden esintiler var. Albüm, RCA Records'tan yayımlandı ve Justin'in dördüncü stüdyo albümü. Bence gerçek anlamda "kaliteli müzik" budur yani! Her şarkısı farklı ve müziği, ritmi sonuna kadar hissediyorsunuz. Sadece şarkıları çok uzun olduğu için, beş dakikadan sonra zaman zaman bıkkınlık olabiliyor. Biraz kısaltsa daha iyi olur. Bu albümde, çok güzel düetler de var. Daha fazla düet olsa keşke. Özellikle Jay Z ile düet yaptığı Murder'a ba-yıl-dım! Müziği insanı içine alıyor anında, durmadan dinliyorum. :)

Favorilerim; Murder, Amnesia, TKO ve Gimme What I Don't Know (I Want)

3) Avril Lavigne-Avril Lavigne:
Avril'ı taa ortaokul dönemimden beri takip ederim. Hatta Avril hastası bir arkadaşım vardı ( okuyorsa, özledim kendisini :) ) ve onun da bulaştırmasıyla baya dinlerdim bir ara. My Happy Ending'i evde bağıra çağıra söylediğim günler, çok güzel güzlerdi. Hala da severek dinlediğim ve takip ettiğim bir isim. Kendi çizgisini hiç bozmadı. Sinirinizi boşaltmanız için birebir, bir de bu kız hiç yaşlanmıyor yahu :) Her ne kadar sürekli "eğlenceli" şarkılarını ön plana çıkartıyor diye kızsam da, aslında çok iyi yavaş ve duygusal şarkıları da var. Sesi gayet iyi ve gerçekten özgünlüğüyle, diğerlerinden ayrılan bir isim. Sony Music'ten çıkan son albümü, kendi adını taşıyor ve beşinci stüdyo albümü. Önceki albümü "Goodbye Lullaby" pek öne çıkmadı malesef ama son albümü ile "hele de doğru şarkıları öne çıkarırsa" iyi bir geri dönüş yapacak bence. Şahsen, en çok şarkısını sevdiğim hatta hiçbirinden sıkılmadığım tek albümü oldu Avril'ın. Her şarkıyı gerçekten zevkle dinliyorum. En iyi albümü bile olabilir kanımca. Hareketli iki parça ile çıkış yaptı ama albümdeki duygusal parçalar da çok çok iyi. "Let Me Go" gibi diğer duygusal şarkıları da kliplendirir umarım. Albümde Marilyn Manson ile de bir düet mevcut. Bu arada Let Me Go'da düet yaptığı Nickelback grubunun vokalisti Chad Kroeger ile evli olduğunu da söylemeliyim. :)

Favorilerim; Hush Hush (mükemmel olmuş, günde kaç kez dinliyorum bilmem) , Give You What You Like, Let Me Go, Bad Girl (Avril'ın en rock parçası olmuş belki de) , Hello Heartache ve Falling Fast
- Bu kadar favorimin olması bile albümü ne kadar beğendiğimin göstergesi. :)

4) Celine Dion-Loved Me Back To Life:
Bu kadına büyük hayranım! Öyle böyle değil hem de! Sonsuza kadar bıkmadan dinleyebilirim. Böyle bir ses, şarkılara kattığı duygu, asilliği.. Her şeyiyle mükemmel benim gözümde. Romantik şarkıların kraliçesi! Öyle bir sesi var ki, en yüksek notaya çıksa bile gram detone olmuyor kadın. Hani şarkılarına çirkin demek olmaz, zira o sesle ne söylese dinlerim. Umarım bir kez olsun canlı izleyebilirim. :) Sanatçının Sony Music'ten çıkan son albümü, İngilizce olarak yayınladığı tam tamına on birinci albümü! Dürüst olursam, daha iyi bir albüm olabilirdi. Yani yine çok güzel şarkılar var ve iyi bir albüm ama daha iyi de olabilirmiş bence. Bazı şarkılar azıcık "bayık" geldi ne yalan söyleyeyim. Yine de dinlenirler tabi ki. Ayrıca bu albümde daha farklı şeyler denemiş ve müzik olarak daha hareketli şarkılar yapmış. Stevie Wonder ve Ne-Yo ile çok güzel düetler var. Bir de artık bu albümde, şarkılara şöyle güzel güzel klipler bekliyorum. Olmuyor yani hep sahne performanslarıyla, kliplerle daha iyi tanıtım yapmalı bence. Her ne kadar gerek olmasa da. :)

Favorilerim; Somebody Loves Somebody (en en en favorim, ritmi çok iyi özellikle) , Incredible (Ne-Yo ile sesleri müthiş uymuş) , Unfinished Songs, Loved Me Back To Life, Always Be Your Girl ve At Seventeen (bu şarkının da hikayesi çok etkileyici, Celine'in on yedi yaşında yaşadığı sorunlar ve dışlanmışlık anlatılıyor) 

Yani gençlik yıllarında sorunları olanların ileride çok daha iyi yerlere geldikleri yüksek yüzde, ümidimizi kaybetmeyelim! :)

Evet, şimdilik bu kadar! Yazının devamı gelecek. :) Hala merakla beklediğimiz albümler var. Lady Gaga özellikle. Sizlerin de dinlediyseniz albümler ve sevdiğiniz şarkılar hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum. Bir hafta daha bitmek üzere! Zaman gerçekten çook çabuk geçiyor, hele de her gününüz dolu olduğunda! Umarım, herkesin keyifle okuyacağı ve faydalanacağı bir yazı olmuştur! :)

0 yorum: